Warsztat: Developing human-centric Virtual Worlds in Europe: National and regional best practices
Miejsce i czas: spotkanie online, 22 stycznia 2025, godz. 15.00-17.00
Rejestracja na spotkanie: https://forms.office.com/e/y8cSTqhqaT
Organizator spotkania: konsorcjum europejskiego projektu OpenVerse.
Dodatkowe informacje o spotkaniu: 2025-01-22_OpenVerse_Developing human-centric Virtual Worlds
Zapraszamy do uczestnictwa w warsztacie w celu zjednoczenia krajowych inicjatyw. Warsztat ma sprzyjać dialogowi, współpracy i wymianie wiedzy między kluczowymi interesariuszami z różnych inicjatyw krajowych i regionalnych związanych z Wirtualnymi Światami.
Warsztat ma na celu stworzenie podstaw dla rozwoju Wirtualnych Światów zorientowanych na człowieka w całej Europie.
Podczas warsztatów nastąpi:
– Prezentacja wstępnego krajobrazu inicjatyw krajowych
– Wspólna definicja kroków do rozwoju krajobrazu na poziomie europejskim
– Przekazanie wiedzy na temat bieżących inicjatyw związanych z Wirtualnymi Światami w państwach członkowskich UE
Odbiorcy spotkania:
Krajowe inicjatywy dotyczące Wirtualnych Światów, zdefiniowane jako:
- Inicjatywy w formacie stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, platform technologicznych lub podobnych struktur, które pracują nad tematem Wirtualnych Światów jako tematem głównym lub z dedykowaną grupą roboczą (np. grupa robocza w ramach stowarzyszenia branży ICT).
- Partnerstwa publiczno-prywatne lub prowadzenie wspólnych projektów na poziomie krajowym, finansowanych ze środków publicznych lub prywatnych, przyczyniających się do rozwoju Wirtualnych Światów.
- Inicjatywy rozwoju umiejętności o zasięgu krajowym i międzynarodowym (np. szkoły letnie).
- Inicjatywy wielonarodowe (np. Konsorcja Europejskiej Infrastruktury Cyfrowej).
- Wszelkie inne inicjatywy o innych modelach współpracy niż opisane powyżej, ale mające znaczenie dla rozwoju inicjatyw krajowych lub rozwoju Wirtualnych Światów.
Projekt OpenVerse
Wizją projektu OPENVERSE jest stworzenie integracyjnych, otwartych i etycznie odpowiedzialnych europejskich Wirtualnych Światów, zwiększających technologiczną suwerenność Unii Europejskiej na arenie globalnej. Strategia projektu obejmuje integrację różnorodnej wiedzy technologicznej, wspieranie innowacji opartych na współpracy oraz zapewnienie interoperacyjności, prywatności i bezpieczeństwa w środowiskach cyfrowych. OPENVERSE ma na celu stworzenie fundamentalnych ram dla tych Wirtualnych Światów, łącząc współtworzenie przez użytkowników z technologiami rozszerzonej rzeczywistości, podejmując wyzwania prawne i etyczne oraz kierując przyszłą polityką i standardami branżowymi dla globalnie wpływowych Wirtualnych Światów.
Źródło grafiki:
W zamieszczonej informacji wykorzystano grafikę zamieszczoną na stronie:
https://open-verse.eu/event/developing-human-centric-virtual-worlds-in-europe-national-and-regional-best-practices-an-openverse-workshop/