Z przyjemnością informujemy, że 18 września 2024 r. ruszyła trzecia edycja Akademii Managera Programu Ramowego Horyzont Europa zorganizowana przez Krajowy Punkt Kontaktowy w NCBR, wspólnie z siecią Horyzontalnych Punktów Kontaktowych. Jesień tego roku to wyjątkowy czas, bowiem obchodzimy 25. rocznicę udziału Polski w Programach Ramowych Unii Europejskiej. Tym bardziej cieszymy się, że na tegoroczną edycję Akademii Managera zarejestrowało się blisko 950 osób. Tak doskonały wynik stanowi walidację naszej pracy, dlatego dziękujemy za zaufanie, jakim po raz kolejny nas Państwo obdarzyli.
W dotychczasowych dwóch edycjach Akademii wzięło udział łącznie niemal 2000 uczestników, a blisko 1200 z nich otrzymało zaświadczenie o ukończeniu pełnego cyklu szkoleniowego.
– Mamy nadzieję, że tak liczne grono osób przeszkolonych z tajników Horyzontu Europa znacząco wzmocni potencjał Polski do pozyskiwania grantów z tego programu – powiedziała, otwierając trzecią edycję Akademii, dyrektor KPK Magdalena Bem-Andrzejewska.
Wnioskodawcy często potrzebują wskazówek i objaśnień, by trafnie wybrać właściwe dla nich działanie, a następnie przygotować optymalny wniosek według przyjętych przez Komisję Europejską standardów. Jeśli udaje się zdobyć grant, sporym wyzwaniem pozostają nie tylko merytoryczna realizacja projektu, ale też kwestie administracyjno-finansowe. Podczas Akademii Managera omawiany jest pełen cykl projektowy: od pomysłu przez proces budowy konsorcjum i przygotowania wniosku, podpisywanie umowy grantowej, rozliczanie, raporty, audyty i inne kwestie, które pojawiają się po drodze. – Spotkają się z Państwem wybitni eksperci KPK i HPK z całej Polski, którzy od lat przekazują swoją wiedzę w trakcie szkoleń, więc obiecuję, że będzie tak profesjonalnie i przystępnie jak to tylko możliwe – zapewniła uczestników dyrektor Magdalena Bem-Andrzejewska.
Tegoroczna Akademia, podobnie jak jej poprzednie edycje, składa się z 9 modułów informacyjnych (spotkania w każdą środę) oraz 9 spotkań towarzyszących, podczas których prezentowane będą dobre praktyki beneficjentów (spotkania w czwartek). Akademia zakończy się 14 listopada br., a osoby, które zdadzą końcowe testy oraz będą posiadały odpowiednią frekwencję, otrzymają certyfikat ukończenia pełnego cyklu szkoleniowego. Wszystkie spotkania odbędą się online.
Krajowy Punkt Kontaktowy, który od 2020 r. funkcjonuje w strukturze Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, już od 25 lat aktywnie wspiera polskie jednostki naukowe, firmy, samorządy i wszystkich zainteresowanych w procesie aplikowania o granty.