Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, a zatem również Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE, przeprowadziło się do nowoczesnej siedziby. Oficjalnemu otwarciu nowego biura w Warszawie przy ul. Chmielnej 69 towarzyszyła prezentacja nowego logo, zarówno NCBR, jak i wszystkich podmiotów Grupy. Rebranding to kolejny element podkreślający transformację instytucji.
Nowa siedziba NCBR mieści się w nowoczesnym biurowcu położonym w samym sercu Warszawy, blisko węzłów komunikacyjnych, co zapewnia łatwy dojazd do naszego biura.
Wybór Varso Tower na nową siedzibę Centrum wskazuje NCBR jako instytucję nowoczesną technologicznie i odpowiedzialną za aspekty środowiskowe. Biurowiec to jeden z najbardziej ekologicznych budynków w Polsce. Standard zastosowanych rozwiązań proekologicznych został potwierdzony certyfikatem BREEAM.
Nowe logo – minimalistyczne i nowoczesne
Przez 15 lat funkcjonowania Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zmieniało się i podejmowało nowe wyzwania, wspierając rozwój polskich innowacji. Tylko logotyp Centrum przez te lata pozostawał bez zmian. Znak graficzny składający się z dwóch liter „BR” doskonale zaspokajał potrzeby ówczesnego Centrum. Jednak wraz z rozwojem Grupy NCBR konieczne stało się stworzenie spójnej identyfikacji dla wszystkich podmiotów wchodzących w jej skład.
W listopadzie 2020 roku w struktury NCBR wszedł Krajowy Punkt Kontaktowy, Centrum powołało spółki zależne, rozwijające współpracę z innowatorami w poszczególnych obszarach (NIF – koinwestycyjny fundusz VC, IDEAS NCBR – ośrodek innowacji w zakresie AI i ekonomii cyfrowej oraz AKCES – podmiot skupiony na komercjalizacji projektów B+R). Dodatkowo w bieżącym roku swoją działalność rozpoczęły Horyzontalne Punkty Kontaktowe.
To wszystko skłoniło nas do zainicjowania prac nad opracowaniem nowego logo dla każdego z podmiotów Grupy NCBR. Struktura dotychczasowego logo NCBR nie dawała bowiem możliwości stworzenia odpowiedniej identyfikacji z pozostałymi partnerami zachowując spójność i estetykę.
Dziś stary znak ustępuje miejsca nowemu, minimalistycznemu i nowoczesnemu. Jego bazę stanowi czytelny skrót nazwy Centrum oraz element graficzny, który pozostawia miejsce na interpretacje. Także cała Grupa otrzymała spójną, kompleksową i zunifikowaną identyfikację wizualną.
Nasze nowe logo jest uproszczone, jednoznaczne, odeszliśmy od przestarzałych, stosowanych w administracji państwowej standardów, stawiając na świeże, estetyczne, biznesowe rozwiązanie. Zmiana ma również wymiar praktyczny – nowe logo będzie zdecydowanie lepiej się komponować w zestawieniu z innymi logotypami czy też z belkami logotypów unijnych. Mam ogromną nadzieję, że przypadnie Wam ono do gustu.
Nowe logo będzie już wkrótce towarzyszyło wszystkim naszym przedsięwzięciom. Nie zwalniamy tempa i działamy, by jeszcze lepiej wypełniać naszą misję i odpowiadać na potrzeby polskich innowatorów. Przyszłość dzieje się u nas!
Pierwszy dzień w nowym biurze – GALERIA ZDJĘĆ: